مجتمع هاي خدماتي رفاهي – بين راهي استان آماده خدمات رساني به مسافران نوروزي

در .

مجتمع های خدماتی رفاهی مجموعه هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه و سرنشینان آنها در طول جاده های ارتباطی احداث شده و دارای امکانات و خدمات بهداشتی, درمانی, رستوران, نمازخانه, جایگاه عرضه سوخت, پارکینگ و سایر خدمات رفاهی ميباشند و جهت احداث 30 مجتمع خدماتي رفاهي – بين راهي در حال بهره برداري استان كرمان  حدود 1200 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي سرمايه گذاري شده است

خداداد  مقبلی مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان کرمان با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر 30 مجتمع رفاهی بین راهی در طول راه های استان درحال بهره برداري و آماده خدمات رساني به مسافران هستند و كارنظارت بر احداث 22  مجتمع ديگر در دستور کار این اداره کل قرار داردكه در صورت بهره
برداري  از مجتمع هاي جديد ميزان سرمايه گذاري به حدود   1650 ميليارد ريال مي رسد.

مهندس مقبلی افزود: کاهش حجم ترافیک در ساعت اوج تردد، صرفه جویی در سوخت و انرژی، افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات، فراهم شدن امکانات مناسب تر برای انجام فریضه نماز، افزایش جاذبه های توریستی، گردشگری و فرهنگی از اهم اهداف احداث مجتمع های رفاهی بین راهی است.

مقبلي بیان کرد: جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، افزایش اشتغال زایی در منطقه و افزایش میزان سرمایه در منطقه مورد نظر از دیگر مزایای ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی هستند.

وی گفت: برای احداث یک مجتمع رفاهی - بین راهی حدود 10 دستگاه دولتی دخیل هستند لذا به منظور تقویت گسترش همکاری و تعامل سازنده بین دستگاه های ذیربط در سطح استان مبنی بر روان سازی، تقلیل مدت پاسخ استعلام و فرایند اجرایی امور، مرتفع نمودن مشکلات، موانع و حذف موازی کاری های موجود در امر احداث و تجهیز شبکه راه ها به مجتمع های خدماتی رفاهی – بین راهی، پس از پیگیری های مستمر این اداره کل، تفاهم نامه همکاری میان استاندار کرمان و ریاست وقت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منعقد شد.
وی افزود: در این تفاهم نامه علاوه بر تسریع در احداث مجتمع های بین راهی و رفع موانع و محدویت های دست و پا گیر، بر افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل جاده ای، افزایش سطح کمی و کیفی خدمات مورد نیاز کاربران جاده ای، بستر سازی مناسب برای اشتغالزایی و موارد دیگر تاکید شده است.

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اعلام شماره پيامكي 10000341 گفت: مسافران گرامي از اين طريق ميتوانند هرگونه پيشنهاد، انتقاد و يا شكايتي كه مرتبط با مسائل راهداري وحمل ونقل جاده اي باشد را به ما انتقال دهند.